Skip navigation


Bohdan Urbankowski

Erotyk dla następcy

I
Przeprowadź ja przez pokój
niby ścieżką wśród lasu
na stole
zapal różę
dobrą jak nocna lampka

Potem
rozbieraj ja delikatnie
z obronnych gorsetów
z zaciśnięcia rąk
drżenia ramion …
Otul szeptem.

A jeśli kiedyś
wybiegnie nagle z pokoju
biegnij za nią
nie pozwól
ukryj jej twarz
w swych wielkich rękach
mów słowa
dużo słów
te wszystkie
których ja zapomniałem
których się wstydziłem

Proszę cię
ty
którego nienawidzę
który przyjdziesz po mnie
by z jej drobnych piersi
zdrapać ślady mych rąk
rozchylić jej kolana
proszę cię
bądź dla niej dobry

II
Nie wiesz
że będziesz kochał mnie
że powie ci słowa
wypróbowane ze mną
że w jej włosach
poczujesz mój oddech
na jej brzuchu
napotkasz nocą
moje ręce

I jeśli czasem
wciągając cię w siebie
aż do zachłyśnięcia
pomyli nasz imiona —
nie myśl o mnie z nienawiścią

to ja
uczyłem ją jak dziecko
nie wstydzić się krzyku imion nagich ciał
to ja
czasem jeszcze mówię do ciebie
wtedy
myślałem
że mówię tylko do niej

III
Twój cień w jej oczach
to mój cień

jej głos pełen niepokoju
to mój głos

gdy ona cofa się z lękiem
ja powracam
pamiętaj

na każde twoje słowo
zbyt ostre

na każdy gest
nie dość szczery
ja powracam
pamiętaj

I jeśli kiedyś sama
zapłacze nocą
nie wchodź do jej pokoju
już ja
będę przy niej

11 Comments

  1. Ile razy czytam ten erotyk bądź słyszę ‚prośbę do następcy’ republiki, jedno pytanie przychodzi mi do głowy, czy to, że powstały takie utwory świadczy o jakiejś (niezrozumiałej dla kobiet) empatii i ‚solidarności’ plemników? a może to wyrafinowana tortura psychiczna, jeśli wziąć pod uwagę jak często kobiety potrafią ‚uciekać w przeszłość’. nie mniej, puenta miała być dosyć smutna: kobiety tego typu poezję zastępują najczęściej popularnym haiku: ‚zaje… tę ku…’.

    • Jako przedstawiciel tych od ‚solidarnosci’, chyba zupelnie inaczej odbieram ten wiersz.
      (2 lata)

  2. Ja zawsze wymiękam czytając ten wiersz:)

  3. SzuflaNdia,

    a jak Ty odbierasz ten wiersz?

    Nie widzę tu żadnej solidarności, jak wspomniała nicOmnie.

    Poruszająca jest wierna, stała i opiekuńcza miłość mężczyzny oparta na poznaniu kobiety.

    • Zakończyli związek. Bardzo intensywny, głęboki. Poznali się tak bardzo, że w sumie gesty mają podobne. Ona przesiąknęła nim. Jego dotykiem, słowem, oddechem. Pozwoliła mu się poznać jak żadnemu innemu mężczyźnie. Jej cielesność nie ma dla Niego tajemnic. On wie kiedy ją przytulić, kiedy pomilczeć a kiedy podać gorące mleko z miodem. Wpuściła go bardzo głęboko. I pomimo rozstania ona nadal jest z Nim, albo inaczej, On nadal jest w Niej. W Jej głowie, pod skórą, … Są jednością.
      I w czasie rozstania, gdy Ona będzie z kimś innym, On i tak będzie koło niej. To z nim będzie się kochać, o Jego twarz będzie widzieć pod zamkniętymi powiekami, to jego włosy będzie chciała czuć pod dłóńmi. Bo niezależnie z kim jest teraz, to już zawsze będzie z Nim, bo są jednością…

  4. Niezwykłe… rozmyślam nad tym, co napisałeś…

  5. Myślę sobie, że nie dobrze jest, kiedy związek nie zostaje do końca zakończony. Wtedy doświadcza się rozdarcia i właściwie to nie wiadomo z kim się jest naprawdę, z tym kto jest obok fizycznie, czy z kimś kto został jako wspomnienie. Zastanawia mnie to, czy jest to kwestia tak silnego wspomnienia osoby, z którą się było, czy bardziej doświadczenie obecności osoby, która ciągle kocha. Czy miłość tej osoby może mieć taką siłę, że druga osoba może doświadczać nieustannie jej bliskości…

    Tak naprawdę to pisać można o wszystkim, i wyobrażać sobie też można wszystko.

    • Możemy wszystko, to prawda…
      Chyba najlepiej jest gdy nasze serce, dusza, jest oddana jednej osobie. Chyba… Tego się nie dowiem(y)….

  6. Myślę, że najlepiej tak jest. Tylko czasem z różnych powodów nam się nie udaje…
    Szkoda. Trzeba pomimo wszystko iść dalej naprzód, może życie przyniesie nowe rozwiązania.


Skomentuj

