Skip navigation


Zaglądam czasem na blog Szymona Hołowni. Dziś mały fragment z jego ‚miejsca w sieci’. Dlaczego? Może dlatego, że o ‚Malinie’ albo, że o Wrocławiu, a może dlatego, że o życiu na ‚kocią łapę’??
Całość tu

Byłem ostatnio na spotkaniu autorskim we Wrocławiu. Działa tam frapujący człowiek, ks. Mirosław Maliński, pseudonim Malina. Ujął mnie już na poprzedzającej spotkanie mszy, gdy biblijny opis walki Izraelitów z Filistynami przerobił na obraz studentów (Izraelitów), którzy szykując się do sesji (starcia z Filistynami, profesorami), posyłają po Arkę Przymierza (święte obrazki, msze w intencji etc). Pointa ładna była też. Później dowiedziałem się, że w ubiegłym roku zorganizował rekolekcje esemesowe „Ziółka i Maliny”, czyli jego samego tudzież o. Ziółka, jezuity. Rano był słodki esemes od Maliny, wieczorem – gorzki od Ziółka. Uruchomił też program „Czystość z odzysku”, czyli drogę dla ludzi, którzy już ze sobą mieszkają albo i coś więcej, a teraz są gotowi odkryć że przez to coś stracili, i chcą przywrócić smak i znaczenie zawarciu sakramentu małżeństwa (podobno są i tacy, którzy pod wpływem programu wyprowadzają się od siebie do ślubu, sam Malina mówi że zauważa, że kłopotem nie jest tylko to, że ludzie za wcześnie idą ze sobą do łóżka, ale i to że za późno biorą ślub oraz że brak tego rodzaju bliskości przed ślubem uważają za brak, podczas gdy jest to inwestycja).

3 Comments

  1. Dostałam wiadomość o tych sms’owych rekolekcjach, tylko już trochę za późno było 😉 Tym samym przypomniałeś mi, że książka Hołowni czeka na półce do przeczytania.

    • Pare lat temu jakimś niedzielnym bladym świtem wyjechałem z Wrocławia, aby na prośbę znajomego Dominikanina, przywieźć ‚Maline’ na rekolekcje małżeńskie. Musiałem dojechać na siódmą rano w okolice Stronia, zabrać duchownego i na 9 pojawić sie w klasztorze. Bardzo miły czas…


Skomentuj

