Skip navigation




Summer memories, originally uploaded by .:My Drawer:..

Szkoda, że cię tu nie ma,
szkoda, kochanie.
Siedziałabyś na sofie,
ja – na dywanie,
chustka byłaby twoja,
moja – kapiąca łza,
albo może na odwrót:
płacz ty – pociecha – ja.
Szkoda, że cię tu nie ma,
szkoda, kochanie.
Prowadząc wóz, dłoń kładłbym
na twym kolanie,
udając, że je mylę
z dźwignią, gdy zmieniam bieg.
Wabiłby nas nieznany
lub właśnie znany brzeg.

Szkoda, że cię tu nie ma,
szkoda, kochanie.
Srebrny księżyc na czarnym
nieba ekranie
na przekór astronomom
oddawałbym co noc
na żeton na automat,
by usłyszeć twój głos.

Szkoda, że cię tu nie ma,
na tej półkuli –
myślę, siedząc na ganku w letniej koszuli
i z puszką „Heinekena”.
Zmierzch. Krzyk mew. Liści szmer.
Co za zysk z zapomnienia,
jeśli tuż po nim – śmierć?


J.Brodski

10 Comments

  1. Rewelacja: zdjęcie, wiersz, nostalgicznie się zrobiło, fajnie 🙂

    • No taki był zamiar. W końcu sie udało 🙂
      A wiersz w wykonaniu Czyżykiewicza jest jeszcze lepszy.

  2. cudna ta notka, całkiem inna, które dotąd widziałam, wszystko współgra ze sobą, pewnie Twoja tęsknota też hm ? 🙂

    • Nie chcialbym burzyc ‚magi’ tejze notki ale:
      – zdjecie zrobione na imprezie firmowej dziewczynie, z ktora nigdy nie rozmawiam
      – sluchajac nabytego czteropacka Czyzykiewicza udalo mi sie wylapac ow wiersz
      – od jakiegos czasu staralem sie pobawic w obrobke zdjecia z klimatem „bylo minelo’

      No i tak wyszlo. No i dobrze, no nie? 🙂

  3. powiem Ci jak na takie przyziemne argumenty wyszło bardziej niż dobrze 🙂

    fajne są czasem takie zdjęcia „było minęło” przywołuja wspomnienia i uśmiechają pod nosem 🙂

  4. Wpadłam w zachwyt…
    Szkoda, że cię tu nie ma.
    🙂

  5. Ja? Jestem 🙂

  6. to be(er), or not to be(er)
    William Shakesbeer
    Oczywiście alcohol free. Albo lepiej nie:)

    Wybacz skojarzenie, dziś poziom mojej osobistej abstrakcji sięga zenitu… Pstro na indorze, więc „obywatelu lecz się sam”:)

  7. piwo bezalkoholowe jest jak wyrób czekoladopodobny – fuj:)


One Trackback/Pingback

  1. By Podsumowanie 2010 « Moja Szuflada on 03 Sty 2011 at 10:43 am

    […] Pocztówka z wakacji October 201010 comments 4 […]

Skomentuj

