Skip navigation


Regaty Velux5Oceans maja już 25 letnią historię. W tym roku do startu stanęło pięciu żeglarzy, którzy marzą aby samotnie przepłynąć świat. Wystartowali w niedzielę, z francuskiego La Rochelle, aby dowiedzając Kapsztad (RPA), Wellington (NZ), Salvador (BR), Charleston (USA) wrócić w czerwcu do La Rochelle – 30.000 mil morskich.
W tej edycji, startuje Polak, Roman ‚Gutek’ Gutowski. Obecnie przewodzi stawce.
Zapraszam do obejrzenia krótkiego filmu nakręconego podczas drobnej naprawy…na maszcie.
Opis słowny:

„Wczoraj wchodziłem na maszt. Zajęło mi to dwie godziny, musiałem wymienić urwany fał. Kiedy wchodziłem, nie było silnego wiatru, jakieś 20 węzłów, jacht szedł pod pełnymi żaglami. Ale kiedy znalazłem się już na górze, przyszła zmiana, łódka odjechała z kosmiczną prędkością, a jakiś czas później straciła na chwilę sterowność i stanęła do wiatru w przechyle około 50 stopni. Przez około pięć minut wisiałem na maszcie i walczyłem jak na rodeo żeby się przy nim utrzymać. Na szczęście samoster się nie rozłączył, jacht wrócił do normalnej pozycji, a ja wróciłem na dół cały i zadowolony że naprawiłem fał” – opowiadał Polak dziś rano przez telefon. „O samotności nawet nie myślę, nie odczuwam jej, roboty mam tyle, że zjadłem wczoraj cztery obiady”

Zdjęcie z poprzedniej edycji wyścigu:

4 Comments

  1. Drobna naprawa na maszcie?
    Brrr… choć widok cudny…

  2. Absolutnie fantastyczne…

  3. Przyznam się, że pozwoliłem sobie umieścić to zdjęcie u siebie na tapecie. Jestem ciekaw okoliczności zrobienia tego zdjęcia, bo fotograf musiał być wysoko (na innym jachcie?).

    • Witaj w klubie tapetowiczów 🙂
      Nie wiem jak zrobili to zdjęcie. Może z jakiegoś innego statku (raczej nie jachtu – za nisko), albo może jacht przepłwał koło jakiejś wyspy? Nie mam pojęcia.


Skomentuj

