Skip navigation


La Place Stanislas (HDR)

Batavia (HDR)

8 Comments

  1. Generalnie zwykłe hdr-y to nie jest coś co mnie powala na kolana (żeby nie powiedzieć, że w ogóle ich nie lubię). Niestety zazwyczaj są fatalne, bez sensu i służą do uzyskania łatwego podziwu u milionów internautów. Tym bardziej, że najczęściej tworzenie hdr-a kończy się na przesunięciu kilku suwaczków w jakimś tam sofcie.
    Wstęp komentarza mało zachęcający do czytania heh? 😉
    Nie wiem jak swoje hderki robiłeś, może też jakimś automatem, ale wyszły nie najgorzej. Oba nie zatraciły wrażenia trójwymiarowości, nie są przesycone kolorami i innymi niepotrzebnymi bajerami. W pierwszym szczególnie podoba mi się ogólna tonalność. Choć na minus to, że samo w sobie jest trochę nudne (sorki, ale nic się na nim nie dzieje po prostu – może gdyby ten dół ściąć i wyprostować to już byłoby z lekka lepiej). Zatem jeśli to takie pierwsze koty za płoty to fajnie wyszło. Teraz nic tylko wykorzystać doświadczenie do jakiegoś sensownego celu. 🙂
    (chyba niepotrzebnie się tak rozmądrzyłem hehe)

    • Chyba wszystkiego trzeba w zyciu sprobowac (poza polityka) 🙂
      Wiekszosc HDR tez mnie nie kreci. Sa zbyt bajkowe i surrealistyczne. Ale poniewaz zaczynam odkrywac funkcje BKT w moim aparacie a i trójnóg mialem ze soba, to trudno bylo nie wykorzystac okazji. Ten plac w Nancy jest na tyle urokliwy, ze grzechem byloby nie zrobic paru fotografii. Co do kadru masz racje, ale po dosc dlugim dniu za kolkiem, tak sie cieszylem ze moge chwile sie zrelaksowac robiac zdjecia, ze glownie skupialem sie nad zlapanie poziomu na statywie, niz na szukaniu odp. pkt widzenia.
      Sama obrobka to czysty automat sns-hdr lite (http://sns-hdr.com/).
      Tu jest to samo zdjecie z jednej ekspozycji:
      La Place Stanislas (2)

      Natomiast drugie zdjecie bardzo mi sie podoba, bo strzaly byly pod slonce a oboje wiemy czym sie koncza takie zdjecia. A tu prosze, wszystkie szczegoly kdaluba ladnie wyciagniete i bez ‚bajki’.
      🙂

      • Jak najbardziej masz rację i w sumie o to chodzi. Zresztą celnie ujęte z tą polityką – jestem tego samego zdania! :-))

  2. Wydaje mi się, że ścięcie dołu pozbawiłoby fotografię głębi. Mnie się podoba. Miękkość kolorów i jakaś bajkowość pierwszej fotografii. Na drugim mam wrażenie, że „stateczkowi” jest „ciasno”

    • Hej ja-sama 🙂
      Na tym pierwszym widac fragment slicznego nieba (to chyba dlatego zrobilem to zdjecie – odpo na poprzedni komentarz).
      A na drugim…no coz, za plecami plot, bardziej sie nie cofne. A z innym obiektywem (szerszym, ktorego nie mam) to i tak mogloby byc ciezko, bo bylo by widac reflektory oswietlajace zaglowiec.
      Ale cos pomysle nad innym pkt widzenia

  3. Podoba mi się ta lampa…na zdjęciu oczywiście, nie błyskowa…

  4. Pierwsze 🙂

  5. podobają mi się, ja nie mam nigdy cierpliwości… może kiedyś popróbuję 🙂


Skomentuj

