Skip navigation


Miejscem, do którego najchętniej wracam na Bornholmie jest małe miasteczko Svaneke. Małe, przeurocze miasteczko (najbardziej na wschód duńskie miasto) w którym można się zakochać od pierwszego wejrzenia. Uroczy porcik rybacki, klub żeglarski, malutka huta szkła, czarująca latarnia, skalisty brzeg, pięknie zadbane domy z murem pruskim – no po prostu pięknie. Jednak jest w Svaneke miejsce, które wg mnie jest szczególne. Jest to lokalny cmentarz. Prześliczny, uroczy cmentarz. Gdzie przy każdym wejściu wiszą sobie narzędzia do uporządkowania grobów. Nagrobkami są proste pomniki, czasem z marmuru, czasem ze zwykłego kamieni. Dla rybaków, ludzi morza, nagrobkiem jest kotwica. A do tego wszystkiego najpiękniejszy widok dla emerytów życia – z wzgórza na którym leży cmentarz, rozpościera się piękny widok na Bałtyk. Kiedyś miałem takie marzenie, żeby na emeryturze zamieszkać w Svaneke a gdy przyjdzie pora, położyć się ‚w pokoju z widokiem na raj’.


5 Comments

  1. Zwykle jestem „skrytoczytaczem/oglądaczem” 😉 ale pod tym wpisem nie mogłabym nie zostawić znaku! Gdzie Bornholm to i ja 🙂 Choć czasami mam wrażenie, że ta Wyspa mi się śniła, a może nie??? 🙂

  2. Ech… pokój z widokiem na raj…

  3. Rzeczywiście Svaneke jest przeuroczym miasteczkiem. Dobrze mi tam było i mam wiele ciepłym wspomnień związanych z tym miejscem 🙂

  4. Jedno zdjęcie za 1000 słów.Ale ten opis- konkuruje ze zdjęciem.Wyszła jak szydło z wora-poetycka dusza fotosia

  5. @m. – Witam, z tego co wiem, nie jestes jedynym cichym zagladaczem z powodu Bornholmu 🙂
    @mask – to moja indywidualna interpretacja tej piosenki
    @chiantia – oj jest przeuroczym. Jak dobrze pojdzie we wrzesiu tam zawitam na dzien lub dwa
    @fotoelzbieta3 – e tam poetycka od razu, ot pare slow polaczych kropkami 🙂


Skomentuj

