Skip navigation



Przez wiele, wiele lat uważałem, że przyjaźń pomiędzy Nim a Nią jest możliwa. Przez wiele lat z mniejszym lub większym skutkiem wewnetrznie udowadniałem lub obalałem tą teorię. Generalnie sprawa jest złożona, każdy przypadek trzeba indywidualnie rozkładać na części pierwsze. Jeżeli do tego dodamy, że i my zmieniamy się i zmienia się nasze postrzeganie świata, to już wogóle stoimy na przegranej pozycji aby z damsko-męsko przyjaźń zamknąć w jakieś definicje.
W związku z tym napiszę pare krótkich zdań o … męskiej przyjaźni.
Osobiście nigdy nie powiedziałem nikomu „Jesteś moim przyjacielem”, ani też takiego zdania nie usłyszałem. Natomiast wiem, że tak jest. Z facetami jest po prostu prościej. Mam kilku (policzyłbym ich na palcach jednej ręki) kumpli, z którym mogę pomilczeć o wszystkim, posłuchać, wygadać się, wypijając przy tym butekę nie najtańszego wina. Potem możemy się nie widzieć przez parę miesięcy lub lat, ale te przerwy nie mają znaczenia. Nie mają.
Bo z facetami jest prościej…

13 Comments

  1. 🙂

  2. Coś w tym jest, że facetom jest prościej spotkać się po latach… I w ogóle relacje damsko-damskie są trudniejsze, myślę (o damsko-męskich nie wspomninam).

  3. Niejedną książkę o tym napisano i niejedną napiszą. Chodź mnie dość łatwo przychodzi dogadywanie się z kobietami (bynajmniej dużą częścią) to muszę przyznać, że z facetami łatwiej się zrozumieć nawet bez słów, ot taka drobna subtelna różnica.

  4. Pare razy zdarzyło mi się siedzieć z ‚kumplem’ w nocy na wachcie, pośrodku słonej wody. Cztery, pięć godzin bez zbędnych słów poza pytaniem o herbatę i o przepływający ‚szip’.

    I jeszcze to

    This is a man’s world
    But it would be nothing
    Nothing without a woman to care

  5. Istnieją także kobiety , którym milczenie daje więcej niż słowa. 😉

    • Ja tam się nie wypowiadam na temat przyjaźni kobiet z kobietami gdyż z racji bycia facetem moja wiedza na ten temat nie jest poparta doświadczeniem.

      • ooo, ktoś kto nie ma doświadczenia w jakiejś domenie i się nie upiera przy swojej racji? Jakieś to nie polskie 🙂

  6. To dziwne, bo moja dawna przyjaciółka, z którą chodziłam do szkoły średniej mówiła o naszej przyjaźni w podobny sposób. Przyjaźnie są bardzo różne, w zależności od tego jacy ludzie się spotkają. Chyba bez względu na płeć.
    Kobiety są inne niż mężczyźni, ale to nie znaczy lepsi czy gorsi.

    Najbardziej cenię sobie w przyjaźni prawdziwość i szczerość. Nie lubię wisieć na kimś i nie lubię jak ktoś wisi na mnie w taki sztuczny sposób. Lubię prawdziwe, czasem do bólu szczere bycie z człowiekiem. Mam takich relacji tylko kilka i są moje najukochańsze. Właściwie cały czas uczę się… chyba też otwierać i zaufania.

  7. Trzy lata minęły od momentu opublikowania tego postu.
    Teraz mógłbym napisać zupełnie nowy post… 🙂

  8. No to ciach… bo jestem ciekawa 🙂

  9. Tylko odrobinę 🙂


Skomentuj

