Skip navigation


Loneliness

słowa – Marek Tercz

Ja śpiewam wam, a ma dusza moja
Niby skrzypce…
Do nieba, do nieba się wspina
Jak pająk po nitce.

I niesie mą pieśń, wysoko, wysoko, wysoko…
Jak w mroku pochodnię.
I płonie, płonie, płonie, płonie…
Pieśń żywym ogniem.

Tak, to ja stukam do ciebie, stuk-puk!
Otwórz mi, proszę…
Z wiecznych zim, chłodnych mgieł moją pieśń!
Do ciebie niosę…

Tak, to ja stukam do ciebie, stuk-puk!
Przez tę mroźną zasłonę…
Wpuść mnie, wpuść! Bo pali mnie lód.
Wpuść mnie, nim spłonę…

O szczęściu śpiewam, choć jest, choć częściej…
To go tyle co pies napłakał.
Ledwie wyrwiesz się, ledwie stopy od ziemi oderwiesz…
A tu już trzeba wracać.

Więc niosę pieśń wysoko, wysoko, wysoko…
Jak w mroku pochodnię.
I płonie, płonie, płonę, płonę…
I po mnie, po mnie już, po mnie…

Tak, to ja stukam do ciebie, stuk-puk!
Otwórz mi proszę…
Z wiecznych zim, chłodnych mgieł moją pieśń!
Do ciebie niosę…

Tak, to ja stukam do ciebie, stuk-puk!
Przez tę mroźną zasłonę…
Wpuść mnie, wpuść! Bo pali mnie lód.
Wpuść mnie, nim spłonę…

Ja śpiewam wam, a ma dusza moja
Niby skrzypce…
Do nieba, do nieba się wspina
Jak pająk po nitce.

3 Comments

  1. Zastanawiam się, co to za zielony punkcik na dziobie? Jakaś fosforyzująca lampka?

    I jeszcze tak sobie myślę (mało odkrywcze to będzie), że właściwie to ciężko jest zrobić zdjęcie morza będąc na morzu i żeby ono jeszcze było w jakiś sposób ciekawe.

  2. Pod koszem dziobowym jest zamontowana lampa dziobowa, która świeci w dwóch kolorach – z lewej na czerwnowo a z prawej na zielono. W ten sposób można rozpoznać gdzie jest prawa a gdzie lewa burta, a co za tym idzie, w którą stronę płynie statek/jacht/motorówka.

    Tak, ciężko jest zrobić dobre zdjęcie z pokładu. Ale pomimo wszystko, nadal będę próbował 🙂

  3. Do ciebie niosę…


Skomentuj

